Cudotwórczy jogging

Lekkie podmuchy wiatru orzeźwiają truchtające ciało. Wokół przyroda budzi się do życia tuż po wschodzie słońca. Jest to czas na rozbudzenie organizmu jeszcze przed śniadaniem. Czas na nabranie chęci do życia, wigoru, energii i optymizmu na cały zbliżający się dzień.

Jogging to cudowna forma spędzania wolnego czasu, a przede wszystkim aktywność, której głównym celem jest utrzymanie kondycji fizycznej i wydolności organizmu na odpowiednim poziomie. Trudno zdefiniować jednoznacznie, czym tak naprawdę jest jogging. Na pewno to powolna, może nawet nieco leniwa, odmiana biegania, która koncentruje się na zdrowiu i przyjemności, a nie rywalizacji. Z tego też względu jogging należy traktować bardziej jako ruch, pewną inicjatywę, niż jako sport.

Korzyści z uprawiania

Korzyści płynących z tej formy rekreacji jest bez liku. Lepsza wydolność organizmu, jego dotlenienie, sprawność układu krążenia, odporność na choroby cywilizacyjne to tylko podstawowe plusy uprawiania joggingu. Do tego należy dodać przyjemność, jaką w mniejszym lub większym stopniu potrafią czerpać ludzie ze swobodnego biegania w plenerze, a co za tym idzie dalsze zalety – dowolność w ustalaniu tras, ich zmienianiu, a także podziwianie uroków krajobrazu i okazje do obcowania z przyrodą. Inną zupełnie sprawą jest kształtowanie charakteru dzięki walce z samym sobą oraz własnymi słabościami, a także ćwiczenie systematyczności.

Inne zalety

Jogging może być formą rekreacji dla kilku osób, grupy przyjaciół, najczęściej dwójek, które mogą swobodnie rozmawiać. Wielokrotnie jednak, jest to sprawa indywidualnego treningu, czasem przy akompaniamencie ulubionej muzyki. Taka chwila samotności jest nieocenioną okazją do refleksji, przemyślenia wielu spraw, zdystansowania się od problemów, a jednocześnie ich spokojnej analizy. Jest to w wielu przypadkach, jedyny taki moment w niezwykle intensywnym dniu ciężkiej pracy.

Jogging dla każdego

Bieganie jest czynnością bardzo naturalną. Nie wymaga niemal żadnych inwestycji (może poza butami). Jogging może uprawiać każdy bez względu na wiek. Jedynym wyjątkiem są ludzie, którym lekarz wyraźnie tego zabronił. Każdy może dostosowywać tempo i dystans pokonywanych przez siebie tras do swoich możliwości i poziomu wytrenowania. Ogromną zaletą jest też to, że biegać można niemal wszędzie: w parkach, lasach, na łąkach, po ulicach czy dróżkach. Najlepsze ze względu na możliwe przeciążenia stawów są ubite ziemne drogi. Ewentualnie może to być asfalt. Zdecydowanie odradzić należy zbyt twardy beton. Mimo słów zawartych we wstępie, warto podkreślić, że biegać można o każdej porze dnia, choć poranek wydaje się tą najodpowiedniejszą, także ze względu na największe spalanie tkanki tłuszczowej właśnie przed śniadaniem.

Samo zdrowie

Jogging nie jest klasyfikowany jako dyscyplina sportu, jednak jest to forma ruchu przynosząca wymierne korzyści dla zdrowia. Staje się ona coraz popularniejsza. Trudno się temu dziwić, gdyż praktycznie jedynym czynnikiem przemawiającym przeciw długiej liście plusów, wynikających z jego uprawiania, jest zwykłe lenistwo. Warto jednak włączyć się czynnie do zabawy i nawet jeśli już zrzucimy kilka zbędnych kilogramów, biegać dalej – dla siebie, dla swojego ciała i dla przyjemności. Warto dołączyć do grupy ludzi, dla których jest to nie tylko pasja, ale również styl życia.

Udostępnij:Share on FacebookShare on Google+

Zostaw odpowiedź