Pyszności light na ratunek

Pyszności light na ratunek

Chcę być szczuplejsza, zgrabniejsza, mieć bardziej smukłe uda, idę na dietę, nie będę jeść słodyczy – ile razy mówiłaś te słowa? A ile razy po kilku dniach wyrzeczeń w głowie zaczynało ci pulsować zdanie obracające wniwecz wcześniejsze dokonania: muszę zjeść coś słodkiego? Założę się, że mnóstwo. Są sposoby, by i wilk był syty i owca cała.

musss

Podstawą każdej diety jest solidne postanowienie i żelazna konsekwencja. I jedno, i drugie ma ogromnego wroga w postaci nas samych, a dokładniej naszych zachcianek. Wystarczy zrealizowanie jednej, by cały misterny plan odchudzania i osiągnięcia lepszej sylwetki legł w gruzach.
Zazwyczaj po kilku dniach stosowania zdrowej diety myśl o jednej małej słodkości świdruje ci w głowie, choć opędzasz się od niej jak od natrętnej muchy. W nocy śnisz tylko o jednym: o słodyczach, górach słodyczy, które pochłaniasz jak odkurzacz o ponad dwóch tysiącach wat mocy. W końcu myślisz sobie: czy długo to jeszcze mam znosić – to koszmar! Właśnie znalazłaś się na zakręcie…

musssss

Drogi wyjścia z niego są dwie: w zależności od tego jakim typem człowieka jesteś, to albo rzucisz się bez pamięci na swój składzik ze słodyczami, albo pozwolisz sobie na odrobinę słodkości ale dwadzieścia razy w ciągu dnia. Tak czy inaczej, twoje schudnięcie stanie się tak realne jak spotkanie ze Shrekiem w pobliskim lesie. Jest też inny sposób: nie dręczyć swego organizmu i dać o co prosi. Jednak pyszności jakie mu zafundujesz, powinny być zdrowe, dietetyczne, a więc ciągle dawać ci szansę na uzyskanie wymarzonej sylwetki. Co więcej: pozwalanie sobie na desery-light uchroni cię przed nieplanowanym objadaniem się słodyczami. Nie ma bowiem nic gorszego, niż ciągłe powtarzanie sobie, że czegoś nie wolno. W końcu to, co zakazane, przynajmniej w twojej głowie, będzie smakować sto razy bardziej.

Poszukaj i pomyśl, jak przyrządzić coś słodkiego, dobrego i za co nie czekają się wyrzuty sumienia. Ja podpowiem ci coś na początek.

Na starcie proponuję coś lekkiego. Weź jedno opakowanie galaretki bez cukru, zalej ją szklanką wrzątku dodając nieco słodzika na bazie sukralozy i odstaw, by się ścięła. Następnie do blendera wrzuć 250-gramową kostkę chudego twarogu oraz przygotowaną wcześniej galaretkę. Zmiksuj wszystko do uzyskania jednolitej masy, po czym przełóż do salaterek i udekoruj malinami lub truskawkami. Tak przygotowany deser zostaw w lodówce, by stężał.

Teraz kolejny przysmak deserowy. Potrzebujesz dużego jogurtu naturalnego (400g), szklankę poziomek lub malin oraz garść migdałów w płatkach. Będzie z tego porcja na dwie osoby, więc przygotuj dwa pucharki. Wlewasz do każdego z nich trochę jogurtu, po czym układasz jedną warstwę poziomek lub malin i ponownie zalewasz jogurtem. Gdy wykorzystasz składniki, górę deseru przyozdabiasz płatkami migdałów i wstawiasz go do lodówki.

nowe

Czas na coś naprawdę fitness. Będzie to wersja deseru z większą zawartością białka. Do blendera wrzucasz około 300g twarożku wiejskiego, garść rodzynek i aromat waniliowy. Miksujesz wszystko do uzyskania kremowej masy. Jeżeli jesteś bezpośrednio po treningu, możesz wypróbować naprawdę niezwykły deser oparty o wysoko proteinową odżywkę. Zrób tak: porcję odżywki w wybranym smaku (polecam np. truskawkę lub wanilię) wsypujesz do blendera i dolewasz trochę wody, tak około 150-200ml. Miksujesz aż do całkowitego rozpuszczenia się odżywki, po czym dorzucasz kilka kostek lodu i miksujesz ponownie. W ten sposób uzyskujesz niezwykle orzeźwiający napój, świetny na czas potreningowy, ponadto bogaty w szybko przyswajalne proteiny niezbędne zawsze wtedy, gdy ciężko ćwiczysz.

Jak widzisz jest wiele sposobów, by umilić sobie dietę. Czasem wystarczy trochę inwencji i w krótkim czasie można przygotować naprawdę niezwykły deser, nie będący bombą kaloryczną. Tak więc następnym razem gdy będziesz na diecie, z góry załóż, że będą w niej desery. To sprawi, że nawet nie poczujesz, iż szczególnie sobie czegoś odmawiasz. Wiele osób chciałoby znać sposób na przyjemne schudnięcie. Jego podstawa to informacje o tym jak przygotowywać zdrowe łakocie. Ty masz już podwaliny tej tajemnej wiedzy. Więc smacznego!

(B&H)

Udostępnij:Share on FacebookShare on Google+

Zostaw odpowiedź