Pokaż latem piękne stopy!

„Do lata piechotą będę szła…” nucimy gdy zrobi się na tyle ciepło, że możemy odrzucić w kąt ciężkie zimowe buty i zamienić je na lekkie, kolorowe sandałki. Aby stopy prezentowały się w nich nieskazitelnie koniecznie o nie zadbaj. W dobrej formie przetrwają wówczas całe lato.

Nasze stopy uwielbiają „chodzić boso”. Gdy robi się ciepło nie żałujmy im tej przyjemności. Poranny spacer po zroszonej trawie, czy masaż piaskiem z muszelkami to dla nich prawdziwy raj!

Ale latem nasze stopy nie zawsze maja tak sielskie życie. Brak gruczołów łojowych powoduje, że ich naskórek szybko się przesusza, a nadmiar tych potowych (aż 600 na jednym centymetrze kwadratowym!) sprawia, że szybko się pocą.

To zamknięte koło, gdyż pot paruje, sól z niego zostaje na skórze i jeszcze bardziej wysusza stopy. Efekt? Suche, piekące od popękanego naskórka pięty i stopy. Naszym stopom nie służy też letnie obuwie, które tak lubimy. Uderzając klapkami w piętę wbijamy w jej naskórek kurz, a odkryte palce wystawiamy na mechaniczne uszkodzenia – złamania lub pęknięcia.

Jedyną radą na letnie dolegliwości naszych stóp jest codzienna pielęgnacja. Dzięki systematycznym kąpielom, masażom i wcieraniu kremów sprawimy, że nasze stopy będą wyglądały pięknie i dobrej formie przetrwają całe lato.

KĄPIELE

Podstawą pielęgnacji jest codzienna kąpiel stóp. Przydadzą się do niej specjalne sole, które zawierają mydło i środki antygrzybiczne. Doskonale zmiękczą paznokcie i nawilżą naskórek. Zamiast nich możesz używać też zwyczajnej domowej soli kuchennej, albo soli z Morza Martwego. Wypróbuj też sprawdzone kąpiele ziołowe. Jeśli dodatkowo wrzucisz do miski kilka kamyków, podarujesz swoim stopom odprężający masaż.

Kąpiele ziołowe na letnie dolegliwości stóp

  • odparzonym stopom pomoże napar z garści mięty lub czarnego bzu
  • otartym i poranionym ulgę przyniesie szałwia, kora dębu i skrzyp polny
  • nadmierną potliwość zlikwidujesz zanurzając stopy w kąpieli z tymianku, rozmarynu i lawendy
  • po długim i męczącym dniu zrelaksujesz stopy w kąpieli z rozmarynu i kwiatu rumianku

PEELING

Latem ten zabieg jest wręcz niezbędny. Peelingi do stóp oprócz drobinek złuszczających mają też w składzie substancje nawilżające, np. olejek jojoba. Cudownie wygładzają naskórek. Preparat nanosi się na suchą lub lekko zwilżoną skórę stóp, masuje kolistymi ruchami i spłukuje wodą.

Alternatywą dla peelingu może być tarka lub pumeks. Poradzą sobie z najtrwalszym zgrubieniem podeszwy i pięty. Należy je jednak często wymieniać, gdyż stają się siedliskiem chorobotwórczych bakterii.

Pamiętaj!
Robiąc peeling nie ścieraj skóry zbyt mocno. Zawsze musi pozostać delikatna warstwa zrogowaciałego naskórka, która będzie stanowiła naturalną barierę ochronną dla twoich stóp.

MASAŻ

Relaksujący masaż działa na nogi kojąco. Posmaruj więc stopy oliwką, a następnie:

  1. Masuj każdy palec od nasady po czubek.
  2. Oprzyj piętę o podłoże, dłońmi przyciągaj wszystkie palce w górę, a następnie odginaj w dół.
  3. Kciukiem uciskaj kości śródstopia od palców do kostki.
  4. Ugniataj mocno kciukiem podeszwę, a szczególnie punkty, które bolą cię po długim chodzeniu najbardziej.

Doskonale masuje stopy także zimna płynąca woda, np. górskiego strumyku lub rzeki. Przyspiesza krążenie i delikatnie wygładza. To dla twoich nóg wspaniały relaks po całodniowym wysiłku.

KREMY, BALSAMY, ŻELE

Po kąpieli i peelingu koniecznie powinnaś posmarować stopy specjalnie przeznaczonym do tego preparatem. Na co dzień, zwłaszcza latem nie powinien być zbyt tłusty, gdyż zwiększy potliwość. Wystarczą te nawilżające i chłodzące.
Możesz też wypróbować kremy na zrogowacenia. Zawierają mocznik i kwasy owocowe, które skutecznie utrzymują w skórze wilgoć i wygładzają naskórek.

Nasze rady:

  • Jeśli zakładasz sandałki lub klapki nie zasypuj wcześniej stóp talkiem lub pudrem. Pot sprawi, że zbiją się w grudki i nie będzie to wyglądało estetycznie.
  • Nadmierne pocenie się stóp zmniejszysz poprzez kąpiel w roztworze kwasu bornego (5 g na 2 l wody).
  • Bardzo przesuszonym stopom zafunduj kurację. Kup w aptece maść z witaminą A i nałóż grubą warstwą na przesuszone miejsca. Owiń stopy folią, załóż bawełniane skarpetki i pozostaw na pół godziny. Następnie nadmiar specyfiku usuń chusteczką higieniczną.
  • Pękającym piętom ulgę przyniesie papka ziemniaczana lub kąpiel w wywarze z siemienia lnianego z dodatkiem witaminy A.
  • Zapraszamy również na pedicure do gabinetu kosmetycznego.
Udostępnij:Share on FacebookShare on Google+

Zostaw odpowiedź