Piękne piersi to atrybut kobiecości

Dla artystów piersi były symbolem zmysłowego piękna. Oczywiście te jędrne, sprężyste i kształtne. Niestety niewiele kobiet może się takimi pochwalić. Ponad połowa operacji plastycznych w Polsce to ich korekcja. A wcale nie musi tak być! Wystarczy o nie dbać, aby stały się po prostu piękne.

Piersi zbudowane są z wielu małych gruczołów, otoczonych tkanką tłuszczową i włóknistą. Podtrzymuje je tylko delikatna skóra, gdyż prawie nie mają mięśni! Ich kształt to sprawa bardzo indywidualna. Zalezy od genów, wieku, rasy i od samej kobiety, tego, jak dba o swoje piersi. Delikatne i niezwykle wyczulone na zmiany hormonalne, piersi reagują podczas cyklu miesiączkowego zmianami swojej wielkości – zmniejszają się, a następnie zwiększają w połowie cyklu, gdy organizm zatrzymuje w organizmie wodę.

Dla zdrowia i urody piersi, należy badać równowagę hormonalną, szczególnie tuż przed menopauzą – nadmiar estrogenów może prowadzić do zmian w strukturze tkanki, a także do groźnych chorób jak np. rak piersi.

Co decyduje o kształcie piersi?

Wahania wagi

Na jędrność piersi źle wpływają diety odchudzające, zwłaszcza te gwałtowne, podczas których drastycznie tracimy kilogramy. Piersi tracą wówczas tkankę tłuszczową i stają się obwisłe. Podobnie podczas ciąży i karmienia piersią. Tylko, że wówczas dodatkowo stają się nabrzmiałe od nadmiaru pokarmu. Wymagają wówczas szczególnej troski i stosowania ujędrniających kosmetyków, przeznaczonych do pielęgnacji piersi i dekoltu.

Moda

Moda na kształt piersi dotyczy głównie tych pań, które bezkrytycznie akceptują zmieniający się wciąż ideał biustu, a ze swojego są wiecznie niezadowolone.

W latach 60. modne były gwiazdy hojnie obdarzone przez naturę (albo chirurga plastycznego!) – np. Raquel Welch czy Dolly Parton, które lansowały modę na krągły i obfity biust.

W latach 70. królowała Twiggy. Chuda i płaska jak deska.

Teraz, kiedy nagi biust wygląda spod prześwitującego szyfonu czy koronki – modny jest niewielki, ale kształtny.

Te mody niestety mają znaczenie dla wielu kobiet. Posiadaczka biustu, swoim zdaniem niemodnego, a co za tym idzie – brzydkiego, może mieć problemy z własną akceptacją i sytuacjami intymnymi. Unika pieszczot piersi, bo się go wstydzi. To błąd! Pamiętaj, że swojemu partnerowi podobasz się taka, jaka jesteś, z biustem włącznie! Dla niego nawet ten najmniejszy jest niezwykły. Podobnie jak i ten największy!

Abyś mogła być dumna ze swoich piersi, powinnaś o nie systematycznie i delikatnie dbać.

  • Systematycznie dobieraj biustonosz w specjalistycznych sklepach. Zawsze mierz staniki! Koronkowe cudo za okazyjną cenę, które łądnie wygląda na wieszaku, w rzeczywistości może uciskać i deformować kształt twoich piersi.
  • Duży biust wymaga szerokich ramiączek, specjalnej konstrukcji i materiału. Warto wybrać dobry rozmiar i model jednej firmy, w którym czujesz się dobrze i trzymać się go.
  • Uważaj na rusztowania z drutu! Jeżeli są zbyt ciasne, mogą deformować piersi.
  • Na czas karmienia (jeśli jesteś matką) zafunduj sobie bawełniane staniki rozpinane z przodu. Pierz je w wysokich temperaturach w płatkach mydlanych, unikaj detergentów!

Ćwiczenia na biust i ramiona

Piękny i jędrny biust zapewnią nam ćwiczenia na mięśnie ramion, barków i klatki piersiowej, które utrzymują piersi. Nie można się też garbić! Chowamy wówczas nasz biust i staje się on obwisły. Klatkę odważnie prężmy i wypinajmy do przodu, trzymajmy się prosto! Mamy się przecież czym pochwalić.

Motylek

Połóż się na plecach. Nogi rozstaw szeroko i ugnij w kolanach. W ręce weź hantle o wadze ok. 1-2 kg, unieś je do góry, potem rozłóż je na boki, następnie skrzyżuj nad biustem i napnij mięśnie klatki piersiowej. Wytrzymaj kilka sekund i opuść ramiona. Wykonaj 3 serie po 15 razy.

Na jędrny biust

Stań wyprostowana, prawą nogę wysuń do przodu i oprzyj na udzie prawą rękę. W lewą weź hantle, zegnij ją w łokciu i poprowadź do prawego ramienia. Następnie wyprostuj ją i wyciągnij przed siebie. Wytrzymaj kilka sekund, potem opuść rękę, odpocznij. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Wzmocnij ramiona

Stań w rozkroku. Chwyć w ręce hantle o ciężarze ok. 2 kg. Wyciągnij ręce na wysokość ramion, a potem unieś je do góry. Podczas ćwiczenia trzymaj plecy wyprostowane, a łopatki ściągnięte.

Dbaj o swoje piersi i pytaj w gabinecie kosmetycznym o zabiegi ujędrniające biust i skórę dekoltu.
Zapraszany.
Udostępnij:Share on FacebookShare on Google+

Zostaw odpowiedź