Jak przybrać na wadze?

Dla niektórych osób przybranie na wadze może być sporym problemem. By uniknąć niedowagi i związanej z nią powikłań należy zastosować odpowiednią dietę. Musi być ona bogata w białko, witaminy i składniki mineralne.

Pokarm musi bowiem nie tylko zaspokajać potrzeby organizmu, ale i być „ponad stan”. Wówczas następuje odbudowa wewnętrzna. Zdrowe i silne komórki zastępują te stare. Wraz z tym zwiększa się odporność organizmu, wytrzymałość, dana osoba jest silniejsza i zdrowsza.

Wbrew pozorom nie chodzi tu o spożywanie tłustych posiłków, lecz dobrze zbilansowanych, które będą bogate w wartości odżywcze. Po usunięciu wyjściowej przyczyny, a także niektórych tymczasowych objawów (jak np. biegunka) można przystąpić do zmiany planu żywieniowego. Zaleca się spożywanie posiłków łatwostrawnych, gotowanych, pożywnych, mącznych, słodzonych. Polecane są tu kakao i mleko. Obowiązkowo należy jeść surówki i sałatki jarzynowe – w lecie najlepiej pomidory z cukrem. Ponadto należy pić 1 łyżkę stołową siemienia lnianego przygotowanego w mleku i spożywać z chlebem na noc. Co jakiś czas powinno się jeść orzechy z miodem. Natomiast każdego dnia należy spożywać otręby pszenne, przygotowany z nich żurek i barszcz z buraków.

Stanowczo zabronione jest natomiast palenie papierosów i picie alkoholu, które mają negatywny wpływ na organizm (wyniszczają go).

Dieta na przytycie

Dieta ta polega na zwiększeniu masy mięśniowej, a nie tkanki tłuszczowej. Zasady są podobne jak w przypadku zwykłych diet odchudzających. Osiągnięcie upragnionego efektu to rzetelne spożywanie ok. 500 kalorii więcej każdego dnia. Powoduje to przybranie 0,5 kg na tydzień – jest to bezpieczne rozwiązanie.

Należy jeść 5 posiłków dziennie, najlepiej w równych odstępach czasowych. Każdego dnia spożywaj 3 zasadnicze dania + 2 przekąski.

Co prawda słodycze i fast-foody wpływają na przyrost wagi, lecz w niezdrowy sposób. Dlatego należy jest zastąpić orzechami, awokado, miodem lub muesli.

Ze swojej kuchni należy wykluczyć sól, a zamiast niej używać ziół do przyprawiania dań.

Gęste soki owocowe i mleczne zwiększają apetyt. Jednakże, by uzyskane kilogramy zmienić w tkankę mięśniową trzeba regularnie ćwiczyć. Nie ma sztywno określonego rodzaju wysiłku fizycznego – ważne, by w ogóle to robić.

Udostępnij:Share on FacebookShare on Google+
Poporzedni wpis
Następny wpis
Zostaw komentarz

Jeden komentarz

  1. DZIEŃ DOBRY PANI TATIANO.BARDZO DZIEKUJE ZA CENNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE DIETY W KIERUNKU ODCHUDZANIA.POZDRAWIAM.NAJMŁODSZY PANI PACJENT…ALBERT.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź